GDPR Hasznos Holmik – a hírlevél listák „kimosdatása”

Ma dömping van, a 47. „Adatvédelmi hozzájárulás kérése (GDPR)” levél esett be a postafiókomba.

Érdeklődve olvasom őket, kattintgatok és megerősítem, hogy továbbra is kezelhetik az adataimat – de bizony egy részükről nem is tudtam, hogy regisztráltam volna valamilyen hírlevelükre (ezekre természetesen nem kattintok).

(Ugyanitt megjegyzem, hogy mekkora malware terjesztést lehetne csinálni – csak a malware-t „Adatvédelmi hozzájárulás kérése (GDPR).docx” dokumentumba kell tenni, mindenki nyitná, mint az állat).

Szóval mi van azokkal, akikről biztosan tudom, hogy nem adtam meg nekik az adataimat?

Na kérem, ezt úgy hívják, hogy „kimosdatás” – azaz a korábban aggályos (értsd: hozzájárulás nélkül gyűjtött, vásárolt, fene-se-tudja-honnan-van, stb.) módon beszerzett címeket lehet vele kifehéríteni.

A trükk az, hogy úgy kell megírni a megerősítés kérését, mintha korábban az illető megadta volna az engedélyt, és csak a b*zi GDPR miatt újra be kell kérni.

Szorri, nem akarunk mi zavarni, csak tudod, a GDPR...Lécci, hát erősítsed már meg, amit már annó megtettél, tudod, hogy feliratkoztál...Emlékszel, ugyi? Na, lééééccci! HüjeGDPR!

nemolyan.png

Nemolyan

És persze sokan vannak, akik meg is erősítik, hiszen itt a GDPR, mi is szop*nk vele, a szerencsétlen is, hát miért ne segítsünk. A másik, hogy tényleg a fene se emléxik, lehet megadtam, jelentkeztem, biztos fontos volt, ez meg megbízható amúgy is, látszik törődik az adataimmal meg a GDPR-al.

A kimosdatásnak a legszebb példája az, aki csak email címet harvestelt korábban, és amúgy lövése sincs arról, hogy hívják az illetőt.

Ilyenkor a profi kvázi újra regisztráltatja az illetőt, és nem csak megerősítését kér arról, hogy tárolhatja és kezelheti az adatot, hanem bekéri „újra” a nevét, címét, stb. – hiszen a GDPR elvárja, hogy a tárolt adatok pontosak és naprakészek legyenek. YEAHH!

Az ilyen – tulajdonképp regisztráció mögé bújtatott – hozzájárulás akkor tud a leghatékonyabb lenni, ha az email címet már nem kéri el, hanem meg jeleníti a „Megerősítés” lapon („már úgy is tudjuk, hiszen korábban már te magad adtad meg, most csak a hüje GDPR miatt kell ezeket az adatokat ÚJRA megerősítened”).

Szóval ötletes megoldás a GDPR hisztériát arra felhasználni, hogy kifehérítsük a szürke vagy fekete listáinkat, és olyanoktól is beszerezzük a hozzájárulást (és meg csomó, korábban nem tárolt adatot), aki egyébként korábban sem adtak hozzájárulást és engedélyt. Nice job.